راهنمای استفاده از خدمات دندانپزشکی و برخی پرسشهای رایج در شرکت بنیان سلامت


ما در بنیان سلامت همواره سعی در ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی به شما بیمه شدگان محترم را داریم. بطور کلی مراجعه به مراکز دندانپزشکی طرف قرارداد به نفع شماست زیرا:
1 -خدمات دندانپزشکی براساس تعرفه سندیکای بیمه گران محاسبه و فقط از شما فرانشیز دریافت می گردد.
2 -نیازی به ارسال مدارک توسط شما نیست و همه کارها به وسیله این شرکت با مرکز درمانی مربوطه انجام خواهد شد.
3 – کیفیت درمان های انجام شده کنترل شده و در صورت عدم رضایت قابل پیگیری خواهد بود. اما اگر به هر علتی ناچار به مراجعه به دندانپزشک غیر طرف قرارداد هستید باید صورتحساب خود را کامل کرده و برای ارزیابی و پرداخت هزینه ها از طریق نماینده رفاهی شرکت یا سازمان خود به شرکت بنیان سلامت ارسال کنید. توجه : به منظور جلوگیری از کسورات احتمالی پرونده دندانپزشکی و عـدم دریافـت اشعه اضافی لطفاً گرافی OPG قبل از انجام خدمات تهیه و پس از اتمام تمامی خدمات دندانپزشکی در طول مدت قرارداد نیز یک گرافی OPG (پانورکس) نهایی ارسال کنید. توجه داشـته باشید که تمام سوابق درمان های دندانپزشکی شما بصـورت الکترونیکی در سامـانه این شرکـت ثبت می گردد و می توانید پـس از ثبـت نـام در سـامـانه هوشـمند اپلیکیشن بنیان سلامت به آدرس portal.bonyansalamat.com در خصوص بررسی اسناد پزشکی و تعیین وقت خود اقدام نمایند

پرسش و پاسخ به برخی از سوالات

1-در مرحله اول با نصب اپلیکیشن بنیان سلامت به آدرس portal.bonyansalamat.com اپلیکیشن مذکور را در گـوشی خود نصب کنید و سپس در هر زمان که نیاز به تعیین وقت از مراکز طرف قرارداد این شرکت را داشتید پیـام داده تا کارشناسان ما در اولین فرصت براساس زمان تعیین شده بر اساس درخواست شما اقدام به تعیین وقت و اطلاع رسانی در سامـانه اپلیکیشن را داشته باشند و از طرف دیگر SMS تعیین وقت نیز بحضور ارسال خواهد شد.

2-بدیهی است پس از تعیین وقت معرفی نـامه صـادر و کد پیگیـری به سامـانه اپلیکیشن و یا گوشی همراه شما SMS خواهد شد. درصورت عدم نصب اپلیکیشن مذکور می توانید با شمـاره تلفـنهای ذیل بصورت 24 ساعـته تماس حاصل نموده تا کارشناسان ذیربط اقدام به تعـیین وقت و اعـلام آن به شما را داشته باشند. لازم به ذکر است پس از انجام تماس و ارسـال SMS جهت اعلام وقت تعیین شده کد رهگیری معرفی نامه نیز در SMS ارسالی جهت ارائه به دندانپزشک طرف قرارداد بحضور ارسال خواهد شد.

3- کد رهگیری شما ظرف مدت 24 ساعت صادر و از طریق پیامک به گوشی شما ارسال می گردد.

4- در صورتی که گوشی شما امکان دریـافت پیامک تبلیغاتی را نداشته باشد پیام مـا را دریافت نخواهید کـرد. در ایـن صـورت می توانید از طریق شماره گیری تلفن گویا 021-43316 داخلی 135 کد رهگیری را دریافت نمائید. –

5-مدت اعتبار معرفی نامه دندانپزشکی تا یک هفته از زمان تعیین وقت می باشد. نکته : توجه داشته باشید تاریخ پایان اعتبار معرفی نامه شما در پیامکی که دریافت می کنید ذکر خواهد شد. – اگر اعتبار قرارداد شما ظرف مدتی کمتر از یک هفته از زمان تعیین وقت به اتمام برسد معرفی نامه شما پس از آن فاقد اعتبار خواهد بود. – در صورتی که بخواهید معرفی نامه خود را به مرکز دندانپزشکی دیگری تغییر دهید لازم است مراتب را با مدیر پشتیبان اولیه که تعیین وقت را انجام داده اند مطرح نمائید. – در هنگام اولین مراجعه به مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد که بابت آن معرفی نامه دریافت کـرده اید برای احـراز هویت حتما کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید.

در حال حاضر ارتودنسی، ایمپلنت، لامینت سرامیکی و پروتزهای دندانی بعنوان خدمات خاص دندانپزشکی به شمار می آیند. زیرا؛ انجام آنها در همه موارد ضروری و مؤثر نیست این احتمال وجود دارد که در بعضی از موارد این اقدامات باعث تحمیل هزینه بی مورد به شما شده و انجام آن هم نتیجه موثری در پی نداشته باشد لذا برای انجام این خدمات شما باید حتما قبل از انجام خدمت درخواست خود را بصورت زیر جهت طرح در کمیسیون پزشکی به بنیان سلامت ارسال کنید.

ارتودنسی : طرح درمان در نسخه دندانپزشک، فوتوگرافی جدید، گرافی پانورکس و فوتوگرافی از سطح اکلوزال دندان های دو فک بیمار.

ایمپلنت : طرح درمان در نسخه دندانپزشک به همراه گرافی پانورکس و فوتوگرافی از سطح جونده هر فک جداگانه

– پروتزهای دندانی ثابت (روکش) بالاتر از 3 واحد: طرح درمان در نسخه دندانپزشک، گرافی پانورکس و فوتوگرافی از سطح اکلوزال بیمار

– ونیر کامپوزیت بیشتر از 2 واحد: طرح درمان در نسخه دندانپزشک گرافی پانورکس و فوتوگرافی قبل از سطح خارجی دندان های مورد نظر.

– لامینت سرامیکی : طرح درمان در نسخه دندانپزشک گرافی پانورکس و فوتوگرافی قبل از سطح خارجی دندان های مورد نظر.

– درخصوص پرداخت هزینه ارتودنسی می بایست برای تائید در مرحله اتمام درمان توسط دندانپزشک معتمد بنیان سلامت ویزیت شوید.

اگر مدارک ارسالی شما (مثل گرافی و نسخه) کامل باشد هزینه ها طبق تعرفه مصوب سندیکای بیمه گران ایران محاسبه و بعد از کسر فرانشیز پرداخت می شود بنابراین:

1- بعضی از مراکز غیر طرف قرارداد از بیماران تعرفه ایی بالاتر از تعرفه های مصوب (گاهی تا چند برابر) دریافت می کنند به همین منظور ممکن است مبلغ بازپرداخت شده توسط بیمه کمتر از هزینه های پرداختی توسط شما باشد.

2- در صورت ناقص بودن مدارک ارسالی عدم مطابقت رادیو گرافی با متن نسخه ارسال شده انجام درمانهای دندانپزشکی خارج از پوشش بیمه و وجود خدمت تکراری در صورتحساب شما کسورات مقتضی اعمال خواهد شد.

3- بیمه می تواندهزینه های دندانپزشکی شما را فقط تا سقف تعهد قید شده در قرارداد پرداخت کند و مسئولیتی بابت پرداخت هزینه های بالاتر ندارد.

  • عدم پرداخت بصورت کلی :

1- اگر سقف تعهد بیمه بابت خدمات دندانپزشکی شما تمام شده باشد یا همه خدمات انجام شده برای شما خارج از تعهد بیمه باشد و یا تاریخ انجام خدمت (نسخه) مربوط به مدت اعتبار بیمه نامه دندانپزشکی شما نباشد هزینه ای بابت آن پرداخت نخواهد شد.

2- خدمات تکراری

3- اگر از طرف شرکت بیمه نام شما بعنوان بیمه شده به بنیان سلامت اعلام نشود هزینه ای بابت خدمات دندانپزشکی دریافت نخواهید کرد.

4- بابت صورتحسابهای غیر معتبر (فاقد سربرگ دندانپزشک، مهر و تاریخ انجام کار) پرداختی انجام نمی گردد.

5- اگر نسخه نشان دهنده تخلف، جعل و یا خدمت انجام نشده باشد، بیمه شده مجاز به دریافت سهم بیمه بابت هزینه های دندانپزشکی نبوده و هیچ مبلغی به وی پرداخت نخواهد شد و این موضوع از طریق مسئولین رفاهی شرکت شما پیگرد قانونی خواهد شد.

  • عدم پرداخت بصورت موقت:

1- امکان ارزیابی و پرداخت هزینه صورتحساب هایی که همزمان با دریافت معرفی نامه دندانپزشکی ارسال شده حداکثر به مدت 2 ماه (تا زمان تعیین تکلیف هزینه های دندانپزشکی بابت معرفی نامه صادر شده) وجود ندارد. (اسناد سقف باز)

2- اگر مدارک کافی به همراه صورتحساب ارسال نگردد، امکان پرداخت هزینه تا تکمیل مدارک میسر نیست.

3- اگر شماره حساب بیمه شده اصلی به بیمه اعلام نشده باشد امکان پرداخت هزینه بصورت موقت تا زمان اعلام شماره حساب، میسر نیست.

4- اگر قرارداد بیمه ای شما بطور موقت متوقف شده باشد، تا زمان رفع تعلیق، هیچ هزینه ای قابل پرداخت نیست.

5- در صورتی که تاریخ نسخه مرتبط با بیمه نامه (قرارداد) جدید باشد، تا زمان ابلاغ قرارداد جدید امکان پرداخت هزینه میسر نیست و تا زمان اعلام مشخصات بیمه شده از طرف شرکت بیمه هزینه ای به وی پرداخت نخواهد شد.

  • 1- درمان هایی که صرفاً جنبه زیبایی دارند (سفید کردن دندانها، کاشت نگین، و ….)

    2- جراحی افزایش طول تاج به منظور زیبائی

    3- خدمات تکراری